15.02.2012
Розробка освітньої програми МУР(Міжнародного університету ресурсів) ввійшла у фінальну частину
Нещодавно доцент кафедри прикладної економіки Андрій Череп і доцент кафедри цивільного та господарського права Дмитро Шашенко працювали у відрядженні у Фрайберзькій гірничій академії (Німеччина). Разом з представниками німецького вузу вони виконували нагальні завдання в рамках участі Національного гірничого університету у Міжнародному університеті ресурсів (МУР).
Так спільно з технічним університетом «Фрайберзька Гірнича Академія» (ФРН) і Монтан Університетом (м. Леобен, Австрія) та під керівництвом професора К.Дребенштедта (головного координатора МУР) було розроблено робочий план підготовки магістрів в МУР за спеціальністю «Гірництво» та Правила вступу до нього. Вже в 2013 році очикується перший набір студентів.
Андрій Череп та Дмитро Шашенко здійснили робочу поїздку разом з професором Дребенштедтом до Монтан Університету (Австрія, м. Леобен) для обговорення та узгодження із професором Мозером (координатором МУР від Австрії) розроблених документів щодо функціонування МУР.
Зокрема, обговорені та узгоджені питання відносно термінів навчання в МУР, кількості студентів, шкали, за якою будуть оцінюватись їх знання, переліку дисциплін за навчальною програмою МУР, критеріїв, за якими відбиратимуться кандидати до вступу в МУР, вимог до написання дипломної роботи магістра МУР, правил, за якими будуть складати іспити студенти МУР, фінансування тощо.
Як повідомив Андрій Череп, розробка освітньої програми МУР ввійшла у фінальну частину. За всіма вище переліченими пунктами досягнуто принципових домовленостей. Сутність цієї програми ̶ отримання студентами поглиблених знань та умінь в гірничій справі. Кожен університет-партнер робить наголос на своїх освітніх розробках в тій чи іншій галузі гірництва: НГУ ̶ геомеханіка та збагачення корисних копалин, Фрайберзька гірнича академія ̶ вирішення екологічних проблем територій, порушених гірничими роботами, Монтан-університет (Леобен, Австрія) ̶ застосування комп'ютерних технологій в гірництві та економічні питання. Тобто вуз концентрує свої найкращі досягнення, вміння та кадровий потенціал для підготовки справді висококласних фахівців гірничої справи європейського й світового рівня.
Андрій Череп зазначив, що важливість співробітництва університетів-партнерів МУР не тільки в обміні студентами. Це великі можливості і доступ до іноземних розробок не тільки з гірничої справи, а й суміжних галузей. Це розвиток і підвищення кваліфікації як вже визнаних вчених, так і тих, хто тільки починає займатись наукою. Також це розвиток у культурній сфері, бо, знаходячись на навчанні чи науковому стажуванні за кордоном, ви пізнаєте культуру, побут, звичаї, мову країни.
Андрій Юрійович поділився враженнями про Фрайберзьку гірничу академію - найстаріший вищий гірничий навчальний заклад на території Європи. Там здобувають освіту студенти з понад 40 держав світу всіх континентів. Навчання проходить за досить напруженим графіком. Досить багато часу студентам відводиться для самостійної роботи в бібліотеці, проте й аудиторне навантаження залишається значним. Лекції чи практичні (лабораторні) заняття можуть проводитися як вранці, так і в вечері, причому перша лекція за розкладом може починатися вранці, потім - перерва на декілька годин і в другій половині дня заняття продовжуються. Зазвичай такі перерви студенти використовують плідно, займаючись самостійною роботою, виконуючи певні завдання чи дослідження. Ще одним цікавим фактом є те, що період дипломування не чітко регламентований: його початок зафіксований, а кінцева дата – невизначена. Студент може виконувати дипломну роботу й півроку, і навіть рік. Все залежить від складності завдання та виконання всіх необхідних експериментів, розрахунків тощо.
А взагалі студентське життя в Німеччині мало чим відрізняється від нашого, тому що інтереси молоді, мабуть, у всіх країнах світу багато в чому співпадають.
Підготувала Валентина Шабетя, інформаційно-аналітичний центр НГУ