07.12.2023
«Диджиталізація та штучний інтелект в освіті»: виклики та перспективи
Сьогодні зміни в технологічній сфері пронизують всі аспекти нашого життя, включно з системою освіти. Обговорення етичності використання штучного інтелекту набуває все більшого значення, оскільки інноваційні технології проникають в університетські аудиторії та управлінські процеси.
Диджиталізація, або перехід від традиційних методів до цифрових технологій, містить в собі використання різноманітних інструментів, таких як електронні ресурси, віддалене навчання, платформи електронного навчання та онлайн інструменти для співпраці. Штучний Інтелект (ШІ) доповнює цей процес, надаючи можливості для автоматизації та індивідуалізації навчання.
Здається, вже не треба далеко ходити, щоб отримати потрібну інформацію – окрім пошуковиків, з’явився чат GPT, яким радісно користуються студенти. Але треноване око викладачів доволі легко розпізнає згенеровані ШІ тексти – вони написані шаблонними та подекуди дивно побудованими фразами й не мають відбитку індивідуальності.
А чи може ШІ замінити викладача? Сумнівно, адже не в змозі згенерувати емоції, натхнення, унікальні актуальні приклади, живий досвід та харизму, якими щедро діляться лектори. Тож варто пам’ятати про збалансоване використання технологій та людських ресурсів, добросовісність та етику.
До таких висновків дійшли освітяни Дніпра, студенти, керівники
Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти й
компанії «Плагіат», наші роботодавці та партнери, які забралися у
Дніпровській політехніці за участю
Народного депутата, Голови підкомітету з питань вищої освіти комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Юлії Гришиної подискутувати на тему
«Диджиталізація та штучний інтелект в освіті».
Голова НАЗЯВО Андрій Бутенко, директор компанії «Плагіат» Алі Тахмазов та
керівник секретаріату НАЗЯВО Олександр Хименко поділилися своїми думками – цифровізація пішла на користь суспільству. За допомогою електронних платформ та віддалених ресурсів студенти можуть отримати доступ до матеріалів навчання з будь-якого місця світу, створюючи глобальне навчальне середовище. Науковці Політехніки показали плюси диджиталізації в дії, зокрема – онлайн доступ наших студентів до кіберфізичної лабораторії технічного університету в
Ройтлінгені (Німеччина).
Тож Дніпровська політехніка не лише однією з перших цифровізувалася, але й продовжує бути в авангарді змін. Ми пам’ятаємо – сьогодні українським університетам потрібно конкурувати не один з одним, а з вишами Європи. Об’єднуємося заради майбутнього.
Пресцентр НТУ "Дніпровська політехніка"
Фото: відеостудія "Юність"